Свежы нумар
Агляды/рэцэнзіі
Аспекты рэальнасці
V Рэспубліканскі фестываль нацыянальнай драматургіі імя Вінцэнта Дуніна- Марцінкевіча
«Дыялог скончыўся, бо мы адно аднаму нецікавыя», — напісала Марына Давыдава ў прадмове да кнігі «Размовы». Ці здольны сучасны тэатр на свой унёсак у паслабленне напружанасці грамадства? Чыткі п’ес і вербацім сталі запатрабаванымі менавіта таму, што акцэнтуюць увагу перадусім на камунікатыўнай падзеі, ператвараючы наўпроставы дыялог з гледачом у складнік мастацкай практыкі тэатра. Варта адзначыць: айчынная тэатральная практыка яе прыняла і нават зрабіла абавязковай.
Далей
Вяртанне «Маленькага прынца»
Балет паводле Экзюперы ў Вялікім тэатры Беларусі
Хоць балет Яўгена Глебава «Маленькі прынц» у свой час не быў пастаўлены ў Беларусі, ён, так бы мовіць, ускосна нам вядомы.
Далей
Знак асаблівай ганарлівасці
V Рэспубліканскі фестываль нацыянальнай драматургіі імя Вінцэнта Дуніна-Марцінкевіча
Фестываль здзівіў слабой і па-свойму бязладнай праграмай. Падобна, што яе збіралі спехам і подбегам. Мастацкіх адкрыццяў да крыўднага мала. Недабор уражанняў відавочны, бо хацелася прапаноў яркіх, розных, парадаксальных. Такіх у Бабруйску амаль не было.
Далей
Дэбарг — сола і з аркестрам
Унікальны французскі піяніст у Мінску
Творчая біяграфія Люкі Дэбарга — нібы вытанчанае абвяржэнне ўсіх правіл і законаў, якія існуюць сярод музыкантаў.
Далей
«Save as / захаваць як...»
Праект Настассі Колас «Натуральныя прычыны» ў галерэі сучаснага мастацтва «Ў»
«Save as / захаваць як...» — архіваванне ў эпоху дзігітальнага становіцца паўсядзённым актам. Нават не гэтым камп’ютарным паняццем, а адпаведным яму іканаграфічным знакам можна пазначыць сучасныя мастацкія стратэгіі ў дачыненні да мінулага / памяці / гісторыі як у маштабе асабістага, так і шырэй — культуры.
Далей
Фенікс польскага мастацтва
Фатаграфіі Станіслава Ігнацыя Віткевіча «Віткацы» (1885—1939) у Музеі сучаснага выяўленчага мастацтва
Гэтая камерная выстава — адна з самых яркіх падзей, што адбыліся ў межах «Месяца фатаграфіі ў Мінску». Знаёмства з фоташэдэўрамі знакавага для польскага мастацтва XX стагоддзя творцы сталася магчымым не толькі дзякуючы шматгадовай актыўнасці Польскага інстытута ў Мінску, але і таму, што Сенатам Рэспублікі Польшча 2015-ы абвешчаны годам Віткевічаў: жывапісца і крытыка Станіслава Віткевіча (бацькі) і Станіслава Ігнацыя Віткевіча-Віткацы (сына).
Далей
IN MEMORIAM
Ала Бабкова
Кінакрытыка як лад жыцця
Крыж — вельмі ёмісты сімвал, яго контуры азначаюць складанае і адначасова простае злучэнне духоўнай вертыкалі і жыццёвай гарызанталі. Такім сімвалам уяўляецца мне жыццё Алы Бабковай: простым і ў той жа час неверагодна моцным.
Далей
Каментарыі (1)
M-праект
Арт-адукацыя
Трываласць звёнаў
Сёння студэнт — заўтра творца. Але які? Спраўны рамеснік-традыцыяналіст ці няўрымслівы эксперыментатар, што імкнецца зазірнуць у заўтрашні дзень? Як навучаць студэнтаў у імпэтны век лічбавых тэхналогій, каб творцы не адрываліся ад зямлі, ад мастацкай школы? Пра гэта ды іншае разважаюць педагогі айчынных мастацкіх ВНУ.
Беларуская акадэмія музыкі, якая ў 2012-м адзначыла 80-годдзе, — адна са старэйшых ВНУ краіны.
Далей
Каментарыі (1)
Арт-адукацыя
Якія веды патрэбныя творцу сёння?
З 1953 года (з часу заснавання мастацкага факультэта) са сценаў Акадэміі выйшлі сотні творцаў, якія вызначаюць галоўныя кірункі айчыннага арту, прэзентуюць Беларусь на міжнародным узроўні, рыхтуюць наступныя пакаленні жывапісцаў, графікаў і скульптараў.
Далей
Арт-адукацыя
Рабі як я, або Памер сцэны не мае значэння
Для чаго патрэбны мастак у тэатры? У чым палягае ягонае прызначэнне?
Далей
Арт-адукацыя
Тэатральны педагог — хто гэта і навошта?
Існуе вядомае меркаванне: калі спектакль дыхтоўны і таленавіты, дык ніякіх дадатковых захадаў, каб гледачы яго ацанілі, не трэба, а калі не — аніякія захады не прымусяць публіку яго ўпадабаць.
Далей
Тэма
«Месяц фатаграфіі ў Мінску»
Іду за мастаком
Што заўсёды складана ў другі раз? Утрымаць пазіцыі. І нават кажуць, маўляў, другі раз цяжэй за першы. «Месяц фатаграфіі ў Мінску — 2015» быў чаканы: пасля леташняга дэбюту засталося добрае ўражанне і жаданне зараз убачыць і пачуць дакладна ўсё.
Далей
Арт і рынак
«Восеньскі салон»
Дытар Роелстратэ, чалец куратарскай групы documenta 14, сваё публічнае выступленне ў Мінску пачаў з пытання беларускім мастакам: «Як вашае мастацтва сёння адпавядае патрэбам грамадства, у якім вы жывяце?» Іншымі словамі, ці ёсць узаемасувязь паміж жывапіснымі палотнамі ды скульптурнымі кампазіцыямі нашых сучаснікаў і тымі выклікамі, што стаяць перад беларускім грамадствам? Паміж творам мастака і рэальным жыццём, з якiм ён сустракаецца, выходзячы са сваёй майстэрні? У першую чаргу пытанне было адрасаваны аўтарам прадстаўленых прац у экспазіцыі арт-праекта «Восеньскі салон» з «Белгазпрамбанкам».
Далей
Арт і рынак
Французская гісторыя
Сёлета споўнілася дваццаць год з дня падпісання майго кантракта з французскай галерэяй «Bertheas Les Tournesols». Здавалася, гэта было зусім нядаўна. Памятаю сваё хваляванне: усё-ткі Францыя, краіна, дзе шануюць мастацтва і цяжка здзівіць гледача, дзе столькі творцаў з усяго свету спрабуюць узысці на Алімп славы. І я — са сваім дамарослым мастацтвам, звыклым і зразумелым хутчэй тутэйшаму воку, чым «заморскаму».
Далей
V міжнародны форум тэатральнага мастацтва «ТЭАРТ»
Хаос ды весялосць
Сёлетні «ТЭАРТ» абвострыў надзённыя тэмы і дасягнуў паразумення з гледачом праз сучасную тэатральную мову. Міжнародную праграму склалі лепшыя еўрапейскія спектаклі. Адметныя айчынныя пастаноўкі вызначыў куратарскі адбор.
Далей
V міжнародны форум тэатральнага мастацтва «ТЭАРТ»
Вяршыні тэатральных фэстаў
«Белая вежа» збыла парыванні і натхненне пачаткоўца, але кіраўніка захавала — дырэктара Брэсцкага абласнога тэатра драмы Аляксандра Козака.
Далей
«ZBOR. Канструюючы архіў» у Беластоку
Зборная канструкцыя
Вынікі і наступствы «ZBOR. Канструюючы архіў» для айчыннага сучаснага мастацтва таксама выключныя — арт-цаліна краіны пачынае набываць форму і структуру, улоўныя не толькі экспертам, але любому зацікаўленаму.
Далей
Сайт переехал на новый адрес – kultura-info.by
|
Рэдакцыйна-выдавецкая ўстанова |