Свежы нумар
Агляды/рэцэнзіі
...І хай усё скрозь дна праваліцца
«Чайка» Антона Чэхава ў Нацыянальным тэатры імя Янкі Купалы
Новая «Чайка» ў пастаноўцы Мікалая Пінігіна — твор, у многіх сэнсах нечаканы. Тэатралы толькі ачуліся пасля дзёрзкага спектакля Іскандэра Сакаева ў маладзёжным тэатры, як ім тут жа прапанавалі прайсці чэхаўскі квэст нанова. На своеасаблівы рэмэйк спектакля «Чайка. Досвед прачытання» запрасіў і Аляксей Ляляўскі ў тэатр лялек. Куды ні зірні — паўсюль іранічна ўсміхаецца Чэхаў.
Далей
Паэтроніка
Фільм Аляксандры Шпартавай «Усмешкі за кубкам гарбаты»
Некалькі гадоў таму малады рэжысёр прэзентавала фільм «Давыд-Гарадоцкія каноны». Гэта быў яе дэбют у дакументальным кіно — стужка, прысвечаная жыхарам беларускага Палесся, іх паўсядзённасці і побыту. Чатыры сюжэты трымалі ўвагу і «зацягвалі» ў сваю прастору. Вабілі пластычнасцю пейзажаў, незвычайнай музыкай, агульнай добразычліва-ўсмешлівай інтанацыяй. Тэма рэлігіі ды яе ўспрыманне сучасным чалавекам, пытанні веры і нявер’я ад частага ўвасаблення (да месца і не да месца) зрабіліся, на жаль, агульным месцам. На гэтай тэрыторыі складана знайсці новыя сцежкі, адшукаць уласны ракурс бачання. Стваральнікі фільма такога выніку здолелі дасягнуць.
Далей
Каментарыі (1)
Мінск — Еўропа — Мінск
Два праекты дырыжора Аркадзя Берына
Некалькі гадоў таму малады рэжысёр прэзентавала фільм «Давыд-Гарадоцкія каноны». Гэта быў яе дэбют у дакументальным кіно — стужка, прысвечаная жыхарам беларускага Палесся, іх паўсядзённасці і побыту. Чатыры сюжэты трымалі ўвагу і «зацягвалі» ў сваю прастору. Вабілі пластычнасцю пейзажаў, незвычайнай музыкай, агульнай добразычліва-ўсмешлівай інтанацыяй. Тэма рэлігіі ды яе ўспрыманне сучасным чалавекам, пытанні веры і нявер’я ад частага ўвасаблення (да месца і не да месца) зрабіліся, на жаль, агульным месцам. На гэтай тэрыторыі складана знайсці новыя сцежкі, адшукаць уласны ракурс бачання. Стваральнікі фільма такога выніку здолелі дасягнуць.
Далей
Пункт перасячэння
«Вертыкальныя вуглы» ў Музеі сучаснага выяўленчага мастацтва
Бацька і сын. Абодва ў мастацтве, і на першы погляд паміж імі — ніякай пераемнасці. Выстава Губаравых аб’яднала творцаў настолькі розных, што дзіўна, як яны належаць адной культурнай прасторы, а не толькі адной сям’і. Розныя па біяграфіях: Валянцін нарадзіўся ў Ніжнім Ноўгарадзе ў 1948 годзе, закончыў графічны факультэт Маскоўскага паліграфічнага інстытута; Аляксей нарадзіўся ў Мінску ў 1981-м, вывучаў замежныя мовы ў Мінску, выпускнік факультэта мастацтва і дызайну Пльзеньскага ўніверсітэта ў Чэхіі (2012). Што думаюць бацька і сын пра працы адзін аднаго? Мы вырашылі прапанаваць ім старонкі часопіса, каб даведацца аб гэтым...
Далей
Рэсайклінг і nature morte
«Механізмы: рэфлексіі і метамарфозы» ў Цэнтры сучасных мастацтваў
Ці глядзяць на вас аўтамабілі, аўтобусы і тралейбусы — шкляным позіркам шырока пастаўленых вачэй? Калі так, то вам абавязкова трэба было завітаць на выставу жывапісца Івана Семілетава і скульптара Віктара Копача, дзе прастора прасякнута пранізлівымі позіркамі прадуктаў прамысловасці.
Далей
Чорным па белым
Выстава графікі Арлена Кашкурэвіча «Чорнае. Белае» ў Палацы мастацтва
Каб падкрэсліць значнасць мастака і яго ўнёсак у культурную спадчыну, звыкла сыплюць ганаровымі званнямі, пералічваюць узнагароды ды пасады, узгадваюць колькасць праілюстраваных кніг, публікацый, выставачных праектаў. Але для маладога пакалення творцаў, якое яшчэ пры жыцці майстра залічыла яго да класікаў беларускай графікі, усе гэтыя тытулы ды рэгаліі падаюцца наборам малапатрэбных сімвалаў і бязважкіх словазлучэнняў. Выраз «заслужаны мастак» выклікае пазяханне, а факт, што працы Арлена Кашкурэвіча знаходзяцца ў прыватных калекцыях Германіі, Францыі ды Ізраіля, не дадае важкасці, бо ў сучаснасці кожны больш-менш мабільны арт-дзеяч можа быць прыняты ў любой краіне свету незалежна ад яго таленту ды заслугаў
Далей
Пачуць нябачнае
Выстава Анастасіі Храловіч і Наталлі Кавалевіч «Твар, які займае кветку» ў прасторы «ЦЭХ»
Крэатыўная прастора «ЦЭХ» адкрылася на новым месцы незвычайнай фотавыставай з паэтычнай (шмат у чым — як і жыццё галоўнай гераіні праекта) назвай — «Твар, які займае кветку». Выстава складаецца з дзвюх частак: фатаграфій Анастасіі Храловіч ды залы-інсталяцыі Наталлі Кавалевіч.
Далей
Культурны пласт
Мастацкая галерэя Васіля Быкава
Чытач добра ведае Быкава-празаіка, а ці вядомы яму Быкаў-мастак? Выяўленчае мастацтва было пажыццёвым захапленнем пісьменніка, пра што пры яго жыцці ведалі бадай толькі родныя ды блізкія сябры. І хоць выяўленчая спадчына Васіля Быкава складае сотні адзінак, яна і дасюль застаецца ў поўнай меры невядомай не толькі прыхільнікам яго таленту, але і быкаўскім біёграфам.
Далей
Стары гатэль,
альбо Гісторыйка пра мемарыяльную шыльду, якой пакуль няма
На сценах многіх будынкаў у Мінску вісяць дзясяткі мемарыяльных шыльдаў — гістарычных, гераічных, камуністычных... Іх яднае тое, што яны прысвечаны людзям альбо падзеям, якія, лічыцца, маюць важнае значэнне для горада. Гэта таксама «мінскія гісторыйкі», што маглі б распавесці, як звычайных людзей (добра, калі не злодзеяў) ператваралі ў герояў, а з шараговых падзей рабілі падзеі экстраардынарныя. Але ж калі па-сапраўднаму капнуць гісторыю, дык многія з шыльдаў варта было б хуценька зняць. Аднак ёсць і такія, што чакаюць свайго часу, каб на гарадскіх сценах заняць належныя ім месцы.
Гэта гісторыйка пра шыльду, якой няма. Але якая абавязкова калі-небудзь з’явіцца...
Далей
«Беларуская брыгада — ваш таварыш франтавы»
Частка першая
Героі гэтага артыкула — выключна мірныя, не ваенныя людзі. Я даведалася пра іх амаль выпадкова. Але ж кажуць, што ў жыцці няма нічога выпадковага. Мала не год збірала інфармацыю — пісала лісты і наведвала архівы, тэлефанавала, звязвалася па Інтэрнэце з тымі, хто мог хоць у нечым праліць святло на пасляваенны лёс людзей, якія за час пошукаў сталі для мяне блізкімі. Я знайшла сляды практычна ўсіх, пераканаўшыся ў тым, што кожны з іх і пасля вайны пацвердзіў высокую прафесійную годнасць. Толькі пасля заканчэння доўгай пошукавай працы я вырашыла падрыхтаваць гэтую вельмі хвалюючую для мяне публікацыю.
Далей
Сайт переехал на новый адрес – kultura-info.by
|
Рэдакцыйна-выдавецкая ўстанова |