Свежы нумар
Тэатр
Формула дзіцячага спектакля
Сучасная драматургія для дзяцей
Тэатр пачынаецца з вешалкі. Спектакль — з п’есы, з літаратурнага твора. Менавіта драматургія як род літаратуры з’яўляецца першым этапам кожнай сцэнічнай пастаноўкі.
Далей
Па-за догмамі
«Беларускі тэатр 1920—1930-х: Адабраная памяць» Андрэя Масквіна
Андрэй Масквін — даследчык, варшаўскі прафесар, доктар філалагічных навук, шырока вядомы як знаўца славянскіх, у тым ліку і беларускай, літаратур.
Далей
Сэнс, знойдзены ў бессэнсоўнасці
«Войцэк» Георга Бюхнера на Камернай сцэне Купалаўскага
...Працяглы час вы ўзіраецеся ў тое, як герой спектакля пераносіць з месца на месца вялікіх зайцоў. Першы заяц не выклікае ў вас пытанняў. Другі таксама. Як, зрэшты, і трэці. Чацвёрты правакуе на невялікае раздражненне, пяты — на нервовы смех. Шостага — апошняга — вы сустракаеце ўжо з палёгкаю. Гэта можа нешта значыць, а можа не значыць анічога.
Далей
Мінулае як поле барацьбы з сабой
«Anti[gone]» паводле Сафокла ў Музеі-майстэрні Заіра Азгура
У чэрвені Цэнтр візуальных і выканальніцкіх мастацтваў «Арт Карпарэйшн» прадставіў у Мінску незвычайны для айчыннай тэатральнай прасторы праект — спектакль «Anti[gone]» у пастаноўцы крэатыўнага рэжысёра Аляксандра Марчанкі.
Далей
Музыка
Сіцылійскія жарсці
«Сельскі гонар» у Нацыянальным тэатры оперы і балета
Ёсць назвы, да якіх наш Оперны вяртаецца з зайздроснай перыядычнасцю. Найноўшае ўвасабленне «Сельскага гонару» П’етра Масканьі — чацвёртае па ліку за чатыры з паловай дзесяцігоддзі.
Далей
Пра вартых і нявартых
Вынікі «Залатой маскі»
ХХІІІ Нацыянальны ўсерасійскі тэатральны фестываль «Залатая маска» завяршыўся ў Маскве. Ягоны оперны раздзел (зрэшты, як і ў драматычным тэатры) апынуўся невымоўна багатым: за ўсю амаль 25-гадовую гісторыю гэтай інстытуцыі была такая агромністая оперная афіша.
Далей
Моцарт, «Німфы» і стараанглійскі стыль
Фестываль у кансерваторыі
У бліжэйшыя месяцы Беларуская акадэмія музыкі павінна зноў зрабіцца кансерваторыяй. Дакументы пададзеныя, і застаецца толькі чакаць, калі яны пройдуць усе этапы дзяржаўнага ўзгаднення.
Далей
Рыцары і каралевы драмы
Эсэ пра парыжскія прэм’еры
Кампазітар, арганізатар «Беларускіх музычных сезонаў у Парыжы» Георгій Сасноўскі распавядае пра дзве гучныя прэм’еры сезона ў Оперы Бастыліі. Прыхільнік традыцыйных трактовак опернай класікі ацэньвае сучаснае аўтарскае прачытанне «Лаэнгрына» Рыхарда Вагнера ў пастаноўцы немца Клаўса Гута і «Снягуркі» Мікалая Рымскага-Корсакава ад расійскага рэжысёра Дзмітрыя Чарнякова.
Далей
Каментарыі (1)
Візуальныя мастацтвы
Ператварэнне часу
«Містэрыi. 1989—1996» Ігара Саўчанкі ў «Кніжнай шафе»
Гэтая выстава павінна была стаць падзеяй хоць бы з той нагоды, што папярэдні персанальны праект Ігара Саўчанкі ў Беларусі адбыўся ў 2002-м — 15 гадоў таму. Тое была «Спакуса Сяргеева» — разгорнутая рэтраспектыва ў Музеі сучаснага выяўленчага мастацтва з выданнем кнігі. Пры тым што Ігар працуе вельмі актыўна, на радзіме ён удзельнічаў толькі ў групавых выставах.
Далей
Супастаўленне. Супрацьпастаўленне. Асэнсаванне
Праект «Мыслеформы» Галіны Гаравой у Музеі-майстэрні Заіра Азгура
Незлічоныя гіпсавыя партрэты і статуі патанаюць у прыцемку ля сценаў былой майстэрні легендарнага скульптара-сацрэаліста, пасярэдзіне якой — высветленая ў промнях пражэктараў — незвычайная працэсія дзіўных драўляных істот. Ці то ідалаў, ці то нейкіх абагульненых да знакавасці постацей і галоў — чырвоных ды чорных. І гук, дакладней, гул — няспыннае варкатанне нізкіх частот.
Далей
Цыклапічны сервіз
«Калейдаскоп» Аляксандра Некрашэвіча ў галерэі «A&V»
Серыя арт-аб’ектаў Аляксандра Некрашэвіча ў выглядзе карцін круглай формы (тонда) з’яўляецца своеасаблівымі «скрыншотамі» дзіўнага калейдаскопа, дзе замест рознакаляровых шкельцаў — фрагменты класічных твораў жывапісу розных эпох.
Далей
Вобраз, слова — ды іншае асабістае
«Плюс/Мінус» Уладзіміра і Марыты Голубевых
У назве выставы — два полюсы. Паміж гэтымі супрацьлегласцямі з’яўляецца поле, дзе нараджаецца твор. Аўтары ладзяць экспазіцыю на кантрастах і ўзаемаперасячэннях: тут логіка і эмоцыі мяняюцца месцамі, «рацыянальныя веды перараджаюцца ірацыянальнымі пачуццямі, а культура будуецца вакол “меры чалавека” як адзінага суаўтара аўтаномнага свету, у якім плюс можа быць мінусам, а мінус плюсам».
Далей
Драздовіч і італьянскі футурызм
Выстава «Даторы, Шагал, Суцін, Хадасевіч-Лежэ. Энергія, экспрэсія, сімволіка і сны. Погляд на мастацтва Італіі і Беларусі першай паловы ХХ стагоддзя».
Выстава ў Нацыянальным мастацкім музеі стала цэнтральнай падзеяй культурнай праграмы Амбасады Італіі ў Мінску ў Год італьянскай культуры, прымеркаваны да 25-годдзя ўстанаўлення дыпламатычных адносін паміж нашымі краінамі.
Далей
Сучасны мастацкі тэкстыль
Асноўныя праблемы і тэндэнцыі развіцця
Месцам правядзення чарговага «круглага стала» па праблемах развіцця сучаснага тэкстылю стала пляцоўка Віцебскага абласнога краязнаўчага музея.
Далей
Сімвалы і вобразы мастацкіх тканін
Рэспубліканская выстава мастацкага тэкстылю «Знакі і шыфры»
Рэспубліканская выстава мастацкага тэкстылю «Знакі і шыфры» прайшла ў Віцебскім абласным краязнаўчым музеі (Ратуша). З гэтай нагоды адбыўся «круглы стол», запіс яго падаем на сваіх старонках. А мастацтвазнаўца Таццяна Маркавец-Гаранская разважае пра тэксты і кантэксты, якія яна заўважыла падчас экспазіцыі.
Далей
Кіно
Што ў імені табе яго?
«Янка Купала» Віктара Аслюка і Вольгі Дашук
«Датскія» кінастужкі — ад слова «дата» — неад’емны элемент нашай кінематаграфічнай традыцыі. Здымаюць іх звычайна на замову — да юбілею знакамітай асобы або на гадавіну важнай падзеі.
Далей
Сайт переехал на новый адрес – kultura-info.by
|
Рэдакцыйна-выдавецкая ўстанова |